Een bestelsysteem is nooit helemaal klaar, gelukkig maar! iButler is constant bezig met het aanvullen/verbeteren van de functionaliteiten. We houden ontwikkelingen in de branches in de gaten en spelen hier direct op in. Hierdoor is het iButler systeem altijd up-to-date. Het belangrijkste vinden wij de feedback van onze iButler gebruikers. Wordt er iets gemist? Zou er iets beter kunnen? Laat het ons weten.
In onze blogs over product updates worden alle nieuwe functionaliteiten beschreven. Als je een van de functies meteen wil uitproberen maar je bent nog geen klant, ga dan naar onze demo.
Fijn dat je er bent tijdens onze eerste product update!
Gesynchroniseerd bestellen
Op dit moment zien we bij QR bestel mogelijkheden dat er één persoon in een gezelschap verantwoordelijk is voor de gehele bestelling. Alle gasten in dat gezelschap geven telkens aan deze persoon door wat ze willen drinken of eten. Deze persoon voegt alles toe aan de bestelling en drukt uiteindelijk op ‘bestellen’. Uit ervaring weten wij dat deze manier van bestellen foutgevoelig is en het die persoon veel tijd kost om dit te beheren. Vooral bij grote groepen is het zo dat het deze persoon zich constant moet de bekommeren over ieders consumptie. Door deze redenen heeft iButler het gesynchroniseerd bestellen ontwikkeld.
Gesynchroniseerd bestellen maakt het mogelijk om alle gasten in gezelschap te laten bestellen op dezelfde rekening met eigen smartphone. Gasten schuiven aan, scannen individueel de QR code die bij hun zitplaats aanwezig is en starten met het bestellen van hun lievelingsdrankje en-/of gerecht. Wanneer iedereen gekozen heeft, kan een willekeurig persoon in het gezelschap op ‘bestellen’ klikken. De volledige bestelling wordt naar de desbetreffende kassa gestuurd. Wanneer iemand later nog een drankje of bijgerecht wil bijbestellen kan dat meteen via eigen smartphone. Wanneer elke gast zelf kan bestellen wanneer hij/zij dit wil, wordt er gemiddeld meer besteld.
Tot nu toe is iButler het enige bestelsysteem voor de horeca die over deze functie beschikt. En daar zijn we trots op! Maar we zijn ook trots op de iButler gebruikers die deze functie met ons hebben uitgedacht.
Service oproepen
Door iButler dient personeel niet meer voornamelijk als ‘doorgeefluik’. Consumpties opnemen, aan tafel upsellen en bestellingen invoeren in de kassa zijn verleden tijd. Deze tijd wordt nu besteed aan kwaliteit en het welzijn van de gast. Het personeel houdt in de gaten wanneer gasten iets willen vragen, iets extra’s nodig hebben of willen afrekenen.
Op drukke momenten blijft het soms lastig om elke gast evenveel aandacht te geven. Piekmomenten kunnen behoorlijk oplopen waardoor gasten zich niet gehoord voelen. Om deze uitdaging aan te pakken heeft ons team twee nieuwe functies ontwikkeld.
- Roep Ober
- Vraag om de rekening
Het personeel krijgt een melding van het desbetreffende tafelnummer. Zo is het voor het personeel gemakkelijker om prioriteiten te stellen. Wanneer de rekening wordt gevraagd kan de bon meteen worden uitgeprint. Omdat de gast meteen aan kan geven of hij/zij met pin of contant wil betalen kan naast de bon ook het pinapparaat eventueel meteen meegenomen worden. Deze functies helpen om jouw personeel nog efficiënter te laten werken.
Tot zover onze updates. We houden je op de hoogte door de blog steeds aan te vullen met meer leuke dingen! We kunnen niet wachten om de volgende updates met je te delen. Heb je zelf een goede toevoeging in gedachten? Laat het ons weten.