Een taalbarrière wordt vaak als vervelend ervaren. Tussen het onderlinge personeel maar ook tussen het personeel en de gasten. Hiervoor zijn al oplossingen. Denk aan het inkopen van menukaarten in verschillende talen of meerdere beschrijvingen in een menukaart. Ook het inzetten van een personeelslid die meertalig is en als doorgeefluik kan werken kan een oplossing zijn. Volgens iButler kan dit beter, en gemakkelijker.
Wanneer jij met het iButler systeem gaat werken geef je aan welke talen belangrijk zijn voor jouw onderneming. Welke talen spreken jouw gasten en welke talen spreken jouw personeelsleden?
Wanneer wij hier van op de hoogte zijn stellen wij deze talen in en beschik je over de volgende mogelijkheden met jouw iButler systeem.
- Wanneer een gast de QR code scant om te bestellen past de digitale menukaart zich automatisch aan naar de interface taal van zijn/haar smartphone.
- Wanneer een gast thuis een bestelling doorgeeft via het afhaal- en bezorg systeem of bij jou in de zaak via de bestelzuil kan er op elk moment geswitcht worden van taal.
- Het personeel kan een bestelling doorgeven met het iButler systeem via de handheld of de vaste kassa en daarbij zelf de taal kiezen die ze willen gebruiken.
- Voor het personeel in de keuken en achter de bar kunnen de bonnen worden ingesteld op elke gewenste taal. Ook wanneer een gast of het personeel de bestelling doorgeeft in een andere taal.
Door deze werkwijze kunnen ondernemingen in de toeristische sector elke gast met dezelfde aandacht service verlenen. Voor ondernemingen die werken met meerdere nationaliteiten binnen het team zal het aantal foutieve bestellingen direct afnemen.
Heb je een vraag, of een aanvulling op deze taalfuncties? Laat het ons weten. Wij blijven het systeem continu updaten en verbeteren.